مکالمات صریح

تاکنون، شرکت فیلم‌سازی پیکسار، فیلم‌ها و انیمیشن‌های جذاب و بی‌نظیری تولید کرده است مانند: داستان اسباب­ بازی‌ها، زندگی یک حشره و در جستجوی نمو. اِد کتمول – مدیرعامل پیکسار میگوید که یکی از دلایل موفقیت آنها، صراحت است؛ یعنی مثلاً اگر مکالمه‌ای در یک فیلم، گیج‌کننده است، یک شخصیت در فیلم به­ خوبی پردازش نشده و پرورش نیافته است یا یک شوخی در فیلم، خنده دار نیست، افراد باید بتوانند مشتاقانه و بـا صراحت، نظر و احساس خود را ابراز کنند. البته، بیان بی‌پرده و صریح نظرات و احساسات، کار دشواری است خصوصاً زمانی­که یک نویسنده، احساس، تلاش و وقت زیادی را صرف نگارش متن فیلم‌نامه کرده است.

باید شرایطی وجود داشته باشد که افراد، متمایل باشند تا اگر یک فرایند کار نمی‌کند، اگر دستورات یک مدیر واضح نیست یا اگر سیاسی‌کاری‌ها، بهره‌وری را به چالش می‌کشند، صدایشان را به گوش دیگران برسانند. این کار معمولاً دشوار است به­ ویژه هنگامی که افراد بخواهند رابطه خوبی با همکاران خود داشته باشند و به رئیس‌شان بی‌احترامی نکنند. لازم است هر سازمانی، بیوقفه و با جدیت تلاش کند تا مکالمات صریح و بیپرده، در آن سازمان رواج یابد.

شما در این ماژول (جلسه) آموزشی:

  • مکالمات بی­پرده و صریح را تمرین می‌کنید.
  • تکنیک‌هایی را یاد می‌گیرید تا به کمک آن­ها مکالمات صریح و بی‌پرده داشته باشید.
  • درک می‌کنید که چگونه می‌توانید به ترویج فرهنگ صراحت در سازمان، کمک کنید.