معجزه ی قدردانی

در محیط‌ هـا ی کـار امـروزی، تحولی در جریان است! کارکنـان احترام می‌خواهند. انتظار دارند سـازمان و مـدیران در کار به آن­ها اعتمـاد کننـد و خواهان استقلال برای تصمیم‌ گیری در انجام کـار هستند. آن­ها مـی‌خواهند نظرشان پرسیده شود و در تصمیم‌گیری‌ ها مشارکت داشته باشند، به ویژه تصمیم‌ هایی که بر آن­ها و کارشان تأثیر می‌گذارد. آن­ها حمایـت می‌خواهنـد، حتـی اگـر اشتباه کنند. مهم­تر از همه، کارکنان می‌خواهند زمانی که کار خـوبی انجـام می‌دهند از آن­ها تعریف و تمجید شود. این ملاحظات برای کارکنانِ امروزی، حتی بسیار مهمتر و بیشتر از کارکنانِ سال­های قبل شده است. این در حالی است که بیشترِ کارکنان معتقدند که بهترین تلاش‌هایِ آنان توسط مدیران، نادیده گرفته می‌شود. بر اساس مطالعات مختلف، کارکنانی که چنین احساسی دارند به مراتب بیشتر احتمال دارد که انگیزه­ ی خود را از دست داده و محل خدمت را ترک نمایند.  

در این ماژول (جلسه) آموزشی درباره­ ی قدردانی، به ­عنوان یک انتخاب آگاهانه برای نشان‌دادن توجه و احترام به افراد، گفتگو خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه هویت‌بخشی به کارکنان و القای حس ارزشمندبودن، انگیزه­ی آنان را بطور معجزه‌ آسایی برای استمرارِ تلاش‌ ها و همکاریِ بیشتر، تحریک می‌کند.